Sparad i Recept, Träning

Varm vit choklad

recept, bakning, polkagris, veganskt, glutenfritt, laktosfritt

Det bästa med vintern är att få sitta inne och dricka varma drycker. Idag gjorde jag och min storasyster (har fotat bilderna) varm choklad med en härlig tvist. Detta recept är anpassat för veganer, laktosintolleranta, gluten och originalreceptet.

Recept för 2 muggar:
100 g vit choklad (laktosfri/glutenfri och veganskt alternativ finns!)
1 tsk vaniljsocker
8 dl mjölk (alternativt laktosfri eller osötad mandelmjölk)

Topping:
Polkagris (alternativt veganska polkagrisar)

recept, bakning, polkagris, veganskt, glutenfritt, laktosfritt

Hehe, varken jag eller Ida drack hälften av muggarna, det blir väldig mäktigt. Måtten bör därför justeras efter din smak. Jag skulle därför rekommendera lägre mått! Ex. 2 dl mjölk, 25 g vit choklad och ett kryddmått vaniljsocker. Om du vill ha en annan smak än polkagris kan du ta, exempelvis, kanel, chili eller som det är 🙂

Planka, sidoplanka, pilates, yoga, fitspo

pilates, blogilates, pop pilates, yoga, sidoplankan, fitspo

Författare:

Hej! Jag heter Sanna Eriksson och är 21 år. Mitt ursprung är ifrån Umeå men bor nu tillsammans med min pojkvän i Boden. Jag är skoliosopererad (2 ggr) och lever i konstant smärta. Trots smärtor har ett brinnande intresse för träning och hälsa samt hoppas jag kunna inspirera er till en hälsosammare livsstil! - Diplomerad massör - Arbetsterapeutstudent - Forever Businessowner Frågor/betällning: dreamspo.se@gmail.com

2 reaktioner till “Varm vit choklad

Kommentera

