Sparad i Forever living

Nutella brownies

Hittade ett superenkelt recept på en blogg, om hur man gör nutella-brownies!

nutella brownies

Ingredienser:
 – 4 ägg
 – 1 dl socker (jag använde Ica sötströ)
 – 400 g nutella
 – 1 1/2 dl mjöl
 – 1 krm salt
Gör såhär:
Värm ugnen till 175 grader. Vispa ägg och socker till ett vitt fluff. Rör sedan ner nutellan tills fluffet fått en brun färg. Tillsätt sedan mjölet och rör om till det blivit en jämn smet.
Smöra en form, eller använd bakplåtspapper, häll i formen. Låt smeten grädda i ca 25 – 30 minuter (beror på ugn). Låt sedan kakan svalna ordentligt innan servering
Servera gärna med glass, grädde, vaniljvisp eller turkisk yoghurt! 🙂
Författare:

Hej! Jag heter Sanna Eriksson och är 21 år. Mitt ursprung är ifrån Umeå men bor nu tillsammans med min pojkvän i Boden. Jag är skoliosopererad (2 ggr) och lever i konstant smärta. Trots smärtor har ett brinnande intresse för träning och hälsa samt hoppas jag kunna inspirera er till en hälsosammare livsstil! - Diplomerad massör - Arbetsterapeutstudent - Forever Businessowner Frågor/betällning: dreamspo.se@gmail.com

Kommentera

