Sparad i Vardag

Fifty shades of grey: omdöme

PicMonkey Collage

Var ett tag sedan jag uppdaterade. Jag har varit väldigt produktiv idag, meeen vid 15:00 gav jag upp, då jag inte längre förstod mig på matten. Har glömt allt om korrelation, standardavvikelse, p-värde, signifikant och massa andra saker. Det var inte så längesen jag höll på med det egentligen, men det ligger aaaalldeles för långt bak i skallen.

Fifty shades of grey, hur var den? Den började bra meen slutade i det dramat som boken speglar. Jag önskade om att få se ”fina” sex-scener, humor och en smula drama meen boken speglar en annan del också – som jag var ett mindre fan av… Det blir rätt mycket fokus på det, vilket gjorde filmen en aning långdragen. Var inte heller ett riktigt fan av musiken. Endast 1 bra låt i hela filmen xD Tror också att det kan vara en rätt förvirrad bild för orörda 15-åringar, ifall jag ska kalla det så. Nej, man slår inte sin flickvän – det är inte det BDSM handlar om, bara för att förydliga det för alla förvirrade unga som vuxna där ute 🙂 (fast sen har säkert alla individer en miljon tolkningar på vad det innebär) xD

fifty-shades-of-grey-dakota-johnson-jamie-dornan

Men skådisarna får verkligen tummen upp och filmen är, enligt mig, bättre än boken. 🙂

Författare:

Hej! Jag heter Sanna Eriksson och är 21 år. Mitt ursprung är ifrån Umeå men bor nu tillsammans med min pojkvän i Boden. Jag är skoliosopererad (2 ggr) och lever i konstant smärta. Trots smärtor har ett brinnande intresse för träning och hälsa samt hoppas jag kunna inspirera er till en hälsosammare livsstil! - Diplomerad massör - Arbetsterapeutstudent - Forever Businessowner Frågor/betällning: dreamspo.se@gmail.com

En reaktion till “Fifty shades of grey: omdöme

  1. Jag har inte läst boken eller sett serien så jag kan inte lämna några synpunkter. Däremot är jag övertygad om att kärlek innefattar ömsesidig respekt, varsamhet, lyssnande och god vilja . Bamsekramar!

    Gilla

Kommentera

