Sparad i Träning, Vardag

1 år sedan operationen

tumblr_m27y3n4yO51r6u05ro1_500Hej hej! Tänkte klämma in ett snabbt inlägg innan sängdags! Det är innevecka, campusvecka –> Vilket gör att orken inte riktigt räcker till för att blogga.

Visste du att imorgon, den 12, var det ett år sedan jag gjorde min andra skoliosoperation? Sista veckorna hade jag så ont i ryggen att jag inte orkade gå till skolan, utan fick pausa på vägen dit. Inte så konstigt egentligen, prova gå med bruten kota och vridna skruvar 😉 Känns ändå fantastiskt att jag är där jag ändå är idag. Visst, är inte smärtfri, och alvedonberoende men ingenting i jämförelse med den smärtan som var då. Det var outhärdligt att leva i. Haft skjutande smärtor i höften som är fruktansvärda, men har lättat otroligt nu när jag verkligen satsat på stretching! 🙂

1938821_778136178864386_877368081_o_532b45d8e087c374dbbf6758

r_532b47a9e087c325aa8511ea

Från att inte kunna luta sig över ett handfat och tvätta händer till att, idag, stå i huvudstående. Har utvecklats otroligt mycket! Huvudståendet har  behövts en del anpassningar, för att jag inte ska slita på ryggen vid upp och nedgång som löst med en stol. Känns så fantastiskt att kunna stå en längre stund! Det handlar mycket om rädslor och att pressa sig över sin trygghetszon. Finn din inspiration och försök utmana dig till att bli en bättre person än vad du var igår 🙂

l885403578

Författare:

Hej! Jag heter Sanna Eriksson och är 21 år. Mitt ursprung är ifrån Umeå men bor nu tillsammans med min pojkvän i Boden. Jag är skoliosopererad (2 ggr) och lever i konstant smärta. Trots smärtor har ett brinnande intresse för träning och hälsa samt hoppas jag kunna inspirera er till en hälsosammare livsstil! - Diplomerad massör - Arbetsterapeutstudent - Forever Businessowner Frågor/betällning: dreamspo.se@gmail.com

En reaktion till “1 år sedan operationen

  1. Du är helt enastående som lyckats behålla levnadsmod, hopp om förbättring, förmåga att inspirera andra och klara av kvalificerade studier trots att skoliosen satt ”käppar i hjulet”. Jag ”lyfter på hatten”. Du är en kämpe! Bamsekramar.

    Gilla

Kommentera

