Sparad i Forever living

Nutella brownie

DSC_8609Igår hade jag en välförtjänt vilodag som slutade med en myskväll med min pojkvän! Under dagen storhandlande vi med Simon mamma, tvättade och städade samt hjälpte Simon mig med att plugga latin. Vi gick en 7-kilometers lång promenad och bakade sedan nutella brownies. Har du ätit det någon gång? Såååååå gott!!!!♥ Det är endast 4 ingredienser 😉

RECEPT:
(Receptet är taget från tidningen hembakat)

375 g Nutella
2 ägg
1 nypa salt
1 dl vetemjöl (kan bytas mot hasselnötsmjöl för att få glutenfritt)

GÖR SÅ HÄR
1.
Sätt ugnen på 180 grader. Vispa Nutella och ägg med en elvisp i ca 1 min. Tillsätt salt och vetemjöl och blanda ihop allt till en jämn smet.

2. Bred ut smeten i en form, ca 11 x 18 cm eller ca 20 x 20 cm i diameter, smord och bröad eller klädd med bakplåtspapper.

3. Grädda kakan mitt i ugnen i 10–20 min beroende på om du vill ha dem lite kladdiga eller inte. Känn med en provsticka. Låt kakan svalna i formen.

Ha en underbar dag och varför inte unna er lite nutella brownie? 🙂

Författare:

Hej! Jag heter Sanna Eriksson och är 21 år. Mitt ursprung är ifrån Umeå men bor nu tillsammans med min pojkvän i Boden. Jag är skoliosopererad (2 ggr) och lever i konstant smärta. Trots smärtor har ett brinnande intresse för träning och hälsa samt hoppas jag kunna inspirera er till en hälsosammare livsstil! - Diplomerad massör - Arbetsterapeutstudent - Forever Businessowner Frågor/betällning: dreamspo.se@gmail.com

En reaktion till “Nutella brownie

Kommentera

