Sparad i Forever living

Crispy cassava

DSC_8606

Har ni provat Crispy cassava? Fick, bland annat, denna av min lillasyster i födelsedagspresent. Den var fantastiskt god – speciellt med dipp 😉 Nackdelen var att den innehöll palmolja – vilket jag oftast undviker när jag köper varor. De är rätt ”kalorisnåla” i jämförelse med OLW sååå man kan äta liite mer chips för samma mängd kalorier 😉 Hamnar de på inköpslistan? – När palmoljan försvinner!

Här nedan ser ni en liten jämförelse:

DSC_8604

Författare:

Hej! Jag heter Sanna Eriksson och är 21 år. Mitt ursprung är ifrån Umeå men bor nu tillsammans med min pojkvän i Boden. Jag är skoliosopererad (2 ggr) och lever i konstant smärta. Trots smärtor har ett brinnande intresse för träning och hälsa samt hoppas jag kunna inspirera er till en hälsosammare livsstil! - Diplomerad massör - Arbetsterapeutstudent - Forever Businessowner Frågor/betällning: dreamspo.se@gmail.com

3 reaktioner till “Crispy cassava

    1. Palmoljeplantagen hotar regnskogarna, människors livsvillkor.

      WWF har bland annat skrivit: ”Produktionen av palmolja ökar snabbt och uppgår nu till närmare 60 miljoner ton per år, varav 86 procent produceras i Indonesien och Malaysia. Plantagerna är extremt storskaliga och sträcker sig mil efter mil i landskapet”

      Tror inte att det är några hälsorisker med att äta det men däremot är det en miljöbov!

      Gilla

Kommentera

