Sparad i Forever living

Proteinbar punschrulle

DSC_8586

5p för smak men 2p för innehåll, resultat: 3/5 poäng

Proteinbar med smak av punschrulle – för bra för att vara sant? Well, sammantaget innehåller proteinbaren mer protein, dock mycket socker och kolhydrater jämfört med andra proteinbars. Detta ser jag mer som godis än en bar. Men däremot var smaken helt underbar! 😉 Proteinbaren kostar 25 kr styck, vilket inte alls är värt priset då man kan få en hel låda punschrullar för det priset. Varför inte käka lite kvarg till en vanlig punschrulle istället för att höja proteininnehållet? 😉

Näringsvärden per 100g
Energi 1684 Kj (402 kcal)
Fett 13 g
– varav mättat fett 7,5 g
Kolhydrater 43 g
– varav sockerarter 35 g
Protein 25 g
Salt 0,12 g

Jämfört med en vanlig punschrulle:

Näringsvärden per 100g
Energi 1813 Kj (433 kcal)
Fett 20 g
– varav mättat fett 9 g
Kolhydrater 59 g
– varav sockerarter 46 g
Protein 5 g
Salt 0,2 g
Författare:

Hej! Jag heter Sanna Eriksson och är 21 år. Mitt ursprung är ifrån Umeå men bor nu tillsammans med min pojkvän i Boden. Jag är skoliosopererad (2 ggr) och lever i konstant smärta. Trots smärtor har ett brinnande intresse för träning och hälsa samt hoppas jag kunna inspirera er till en hälsosammare livsstil! - Diplomerad massör - Arbetsterapeutstudent - Forever Businessowner Frågor/betällning: dreamspo.se@gmail.com

Kommentera

