Sparad i Träning, Vardag

Hemligheten bakom starka magmuskler


inre-magmusklerna-övning-ida-warg-1024x670

Starka magmuskler – så gör du!

Den stora hemligheten bakom starka, inre magmuskler! För ett tag sedan publicerade Ida Warg på hennes blogg en övning för de inre magmusklerna. Att träna de inre magmusklerna är otroligt viktigt för att orka hålla upp kroppspositionen! Jag har provat massa olika övningar för att kunna få kontakt med de inre musklerna efter min skoliosoperation. Det har inte varit helt enkelt, men denna övning är fantastisk! Bilderna är lånade från Ida Wargs blogg!

Gör så här: På rygg, med en naturlig svank, har du båda fötterna i golvet. Lägg in handen under svanken och spänn bålen. Tänk att ryggen ska pressas ner mot handen. Det trycket ska du behålla och sakta lyfta fötterna och skifta mellan häl och tå. Att spänna bålen och behålla trycket mot handen är det viktigaste med övningen. Upprepa övningen, exempelvis 20 x 3

Författare:

Hej! Jag heter Sanna Eriksson och är 21 år. Mitt ursprung är ifrån Umeå men bor nu tillsammans med min pojkvän i Boden. Jag är skoliosopererad (2 ggr) och lever i konstant smärta. Trots smärtor har ett brinnande intresse för träning och hälsa samt hoppas jag kunna inspirera er till en hälsosammare livsstil! - Diplomerad massör - Arbetsterapeutstudent - Forever Businessowner Frågor/betällning: dreamspo.se@gmail.com

En reaktion till “Hemligheten bakom starka magmuskler

Kommentera

