Sparad i Forever living, Träning, Vardag

Låter du vågen avgöra hur fin du är?

 

Låter du vägen avgöra hur fin du är? Står du ofta framför spegeln och känner dig ful? Eller låter du vågen avgöra hur fin/hälsosam du är? Det här inlägget är till dig! Var snäll med dig själv. Vi har trots allt bara en kropp och du kan göra fantastiska saker med den! Det senaste året har jag lagt på mig en hel del fett + muskelmassa. En alltför låg fettprocent kan leda till hälsorisker. Exempel på dessa är hormonrubbningar som kan visas i oregelbunden eller förlust av mens. Det är helt enkelt ett ohållbart sett att leva. Jag har gjort en ganska stor resa det senaste 2 åren. Att ha för låg eller för hög fettprocent säger rätt lite om hur mycket du tränar, äter och lever ditt liv. Ibland kan det kännas som om man misslyckas, för att man kanske inte ätit massa skräpmat, knappt tränat något alls. Men vet du vad? Du har troligen många dagar att ta tag i ditt liv. Gör om och gör rätt och hitta inspiration från omgivningen. Din kropp är unik och du kan själv förändra den om du så vill 🙂

Oavsett vem du är och vart du befinner dig, se till att kroppen mår bra av det du gör! Alltså, stressa mindre, ät näringsrikt och njut av livets goda♥ Att leva livet med en lång diet är ohållbart, satsa på en hälsosam livsstil. Jag har valt att inte fortsätta väga mig. Märkte själv att jag blev stressad oavsett om siffrorna pekade upp eller ner. Siffror säger så lite om ditt liv och ditt värde som människa. Du förtjänar att få leva ett lång och underbart liv♥

Författare:

Hej! Jag heter Sanna Eriksson och är 21 år. Mitt ursprung är ifrån Umeå men bor nu tillsammans med min pojkvän i Boden. Jag är skoliosopererad (2 ggr) och lever i konstant smärta. Trots smärtor har ett brinnande intresse för träning och hälsa samt hoppas jag kunna inspirera er till en hälsosammare livsstil! - Diplomerad massör - Arbetsterapeutstudent - Forever Businessowner Frågor/betällning: dreamspo.se@gmail.com

En reaktion till “Låter du vågen avgöra hur fin du är?

Kommentera

